Osmocote Exact campagne

Geef je planten exact wat ze nodig hebben en wanneer ze het nodig hebben. Dat doen professionele telers met Osmocote Exact, een merk van ICL.

Bureau Loos ontwikkelde een campagne die dit verhaal vertelt met content die zowel online als offline ingezet gaat worden. Als productiehuis krijgen we schetsen aangeleverd waar we mee aan de slag mogen. Een super leuke klus waar we wel eerst goed over na moeten denken.

De werkmethode

In de briefing van Bureau Loos werd duidelijk dat het concept zou gaan draaien om een plantenpot met een klokwerk daarin. Al gauw kwamen we tot de conclusie dat dit een combinatie zou moeten worden van studio fotografie van de planten en een computer generated klokwerk dat ook nog eens zou moeten kunnen bewegen. Dit zouden we gaan maken CGI dus.

Stap voor stap

De eerste stap ligt zoals zo vaak bij onze afdeling productie. Er moeten specifieke planten in huis gehaald worden en de juiste ondergrond waar de planten op komen te staan. Daarna gaat onze fotograaf aan de slag met de juiste compositie en belichting voor een spannend beeld.

In de tussentijd gaat de cgi-artist aan de slag met het computer generated maken van de breuk in de pot, en het maken van het uurwerk. Als dat klaar is worden eerst de offline, stilstaande versies gemaakt door alle elementen samen te voeg en met Photoshop tot een geheel te maken.

Het resultaat

De uitdaging in dit project zat hem in de coördinatie van de verschillende afdelingen. Het concept moest door iedereen goed geïnterpreteerd en uitgevoerd worden. We zijn trots op het eindresultaat, een sterk staaltje probleem oplossen door een perfecte coördinatie van productie, fotografie, beeldbewerking, CGI en animatie.